Wednesday, 18 March 2009

Greetings from Reykjavik

There's a small but enthusiastic group of students of Finnish language in the University of Iceland in Reykjavik. At the moment there are 20 students enrolled, 5 of them majoring, which means that they can do their Bachelor of Arts in Finnish language.

The classes are held in Alvar Aalto's classic Nordic House, where the students can also do Danish, Norwegian and Swedish. The University of Iceland collaborates with a number of international universities and research institutions in regards to research, student exchange, staff exchange, and more. All students at the faculty are given the opportunity to complete part of their studies abroad, and a large group of international students comes each year to study.

There's greeting from three of the majoring students:Katie, Kata and Sara in the lobby of Nordic House

Katelin Marit Parsons: Olen Katie ja opiskelen kääntämistä täällä yliopistossa. Opiskelen kyllä kääntämistä islannista englantiin, mutta suomi on niin hauska kieli, että haluan kääntää joskus suomestakin! Olen opiskellut suomea noin 2 vuotta ja kesällä olin Savonlinnassa opiskelemassa. En ole vielä käynyt Tampereelle, mutta se olisi hauskaa! (My name is Katie and I study translation here in the university. I study translating from Icelandic to English, but Finnish is such a nice language that I'd like to translate from Finnish too one day. I've studied Finnish for two years and in the summer I went to Savonlinna to study. I've not visited Tampere yet, but that would be fun!)

Sara Eik Sigurgeirsdóttir: Minä olen Sara, olen 22 vuotta vanha islantilaistyttö. Minä olen Höfnista, Kaakkois-Islannista. Asun nyt Reykjavikissa ja opiskelen suomea Islannin yliopistossa. Minä olin au-pairina Suomessa joulukuusta 2006 heinäkuuhun 2007. Asuin Nurmeksessa ja vietin ihanaa aikaa Suomessa. Kun tulin takaisin Islantiin, aloin opiskella biolääketiedettä, mutta jo vuoden päästä syksyllä 2008 vaihdoin suomeen. (I'm Sara, 22-year-old icelandic girl. I come from Höfnis, south-east Iceland. Now I live in Reykjavík and I study Finnish language in the University of Iceland. I worked as an au-pair in Finland from December 2006 to July 2007. I stayed in Nurmes and I had lovely time in Finland. When I came back to Iceland I started studying biomedicine, but changed to Finnish language as soon as after one year, in the autumn 2008.)

Katrin Erna Thorbjörnsdottir: Olen Kata, 21-vuotias islantilainen. Opiskelen suomea Islannin yliopistossa. Olen opiskellut suomea aikaisemmin vaihto-oppilaana lukiossa, ja nyt vuoden täällä yliopistossa. Mun mielestä suomi on hauska kieli ja aika erilainen. Pidän Suomesta, ja asuin siellä Tuusulassa 2004 - 2005, ja haluan asua siellä taas tulevaisuudessa! (I'm Kata, 21-year-old Icelander. I've learnt Finnish as an exchange student in upper secondary school and now for one year here in the University. I find Finnish a delightful language, and quite different. I like Finland and I stayed there in Tuusula 2004 - 2005, where I'd like to live again in the future!)

No comments: